duminică, 20 martie 2011

VESTIGIILE PALATULUI IN CURTEA BISERICII SF. GHEORGHE ?

Am avut fericita ocazie sa stau de vorba cu cativa octogenari din parohia Sf.Gheorghe Vechi. Unii mi-au spus ca ramasitele din curtea bisericii provin de la fostul liceu Petru si Pavel. Altii nu-si mai aminteau...Sa le vedem si noi si sa le comparam cu imaginea fatadei fostului liceu.
Ne prea se vede de la distanta...poate doar evolutia copacilor...dar sa vedem si cateva dintre capitelurile din curtea bisericii:
E clar veti spune, se vede si emblema liceului in medalionul din centru...


Dar SURPRISE ! Iata ce vedem daca privim de deasupra sau dintr-o alta persectiva:

Nu cumva aceste capiteluri "au fost refolosite" prin introducerea in "coada de randunica" a unor medalioane cu emblema liceului in niste locasuri sapate in capiteluri ce au provenit de la o alta cladire ? Medalioanele neimpodobite cu emblema liceului sunt mai mari cu cca 30 mm. Dar ce cladire de mare importanta putea fi in acea parte a orasului si care sa fie impodobita cu asemenea dantelarii in piatra ? Am putea sa asociem imaginea acestor capiteluri cu treptele deja vazute si care se afla la mai putin de 500 m ?
Mai mult, ne putem intreba: de ce distanta dintre fundatia fostului liceu si fundatia bisericii e ata de mica ? Nu cumva biserica din lemn construita in vremea lui Mihai Viteazul (spun date din arhiva parohiei) se afla pe alt amplasament si in aliniament cu clopotnita existenta si astazi, iar biserica din zid de caramida ridicata la 1832, se afla pe locul cimitirului parohial, dupa cum a fost demonstrat de aflarea unui mormant langa vechiul tei secular ce a fost lovit de trasnet acum cativa ani ?
In urmatoarea postare adancim cercetarile...

3 comentarii:

  1. Astept continuarea.Suntfoarte curioasa,caci din tot Ploiestiul stiu doua strazi,cea in care mama si fratii ei au vazut lumina zilei si a doua este cea in care mama s-a casatorit,iar eu am botezat cel de-al doilea fin.

    RăspundețiȘtergere
  2. Vine si continuarera...Daca imi spui despre ce strazi e vorba, am multe istorii adevarate depre oras, strazi, locuri, oameni...le impartrasesc cu placere...
    Multumesc pentru vizita !

    RăspundețiȘtergere
  3. una este Str.Armasului,nr nu sunt sigura,1 sau 21;cealalta este str.Primaverii,iti multumesc eu foarte mult!

    RăspundețiȘtergere